Instagram Rekabette Yeni Sayfa Açtı: Instagram Reels

Hikayeler özelliğiyle Snapchat’e büyük bir darbe vuran Instagram, yükseliş trendine global ölçekte hız kazandıran TikTok’a da bir darbe vurmak için yakın zamanda harekete geçti. Reels isimli özelliğini aniden hayatımıza getiren Instagram’ın bu hareketi, rekabette etiklik tartışmalarını da tekrar gündeme getirdi. Genel çerçeveye baktığımızda bu rekabetin kazananı yakın zamanda ortaya çıkacak gibi. O halde Instagram Reels Nedir ve nasıl kullanılır? Kısaca göz atalım.

Tiktok’a rakip olacak özellik, kişilere 15 saniyelik yaratıcı videolar çekme imkânı tanıyor. Reels özelliği ile videolar düzenlenebiliyor, ses ve efekt eklenerek eğlenceli hale getirilebiliyor.

Nasıl kullanılıyor?

Diğer içeriklerde olduğu gibi Reels özelliğinde de paylaşıldığında kullanıcı adı gözükecek. Keşfet kısmından diğer Reels videoları da izlenebilecek. Hesabı gizli olan kişilerin Reels videolarını ise sadece takipçileri izleyebilecek. Instagram bu özellik sayesinde birçok kullanıcısına yeteneklerini gösterme ve keşfedilme imkânı sağlarken onları yaratıcı içerikler üretmeye davet ediyor.

Nasıl düzenleniyor?

Instagram Reels videoları çeşitli araçlarla düzenlenebilecek. Haydi o araçlara bir göz atalım;

Ses: Kullanıcılar Instagram müzik kütüphanesinden diledikleri müziği ekleyebilecekleri gibi isterlerse kendi seslerini kullanabilecekler. Orijinal ses kullanan kullanıcıların sesi hesaplarına ait olacak ve başkaları da bu sesi kullanabilecekler.
AR Efektleri: Galeride çeşitli Arttırılmış Gerçeklik efektleri mevcut. Kullanıcılar yaratıcılıklarına göre istedikleri efekti seçip kullanabilecekler.
Zamanlayıcı ve Geri Sayım: Bu araçlarla eller serbest olarak video çekilebilecek.
Hizalama: Kişiler iki video arasında düzgün bir geçiş sağlamak için hizalama aracı kullanabilecekler.
Hız: Video ve seslerin belirli kısımları bu araç sayesinde hızlandırılıp yavaşlatılabilecek.

İster galeriden videolar eklenebilecek ister ayrı ayrı videoları çekip birleştirilebilecek. Seçim Instagram kullanıcılarına kalmış. Belirli hashtagler ve efektler kullanıldığında çekilen videolar özel sayfalarda görüntülenebilecek. Aynı zamanda story, yakın arkadaşlarda ve direct mesajlarda paylaşılabilecek.

TikTok mu, Instagram Reels mı?

ABD’den önce Hindistan, Brezilya ve Fransa’da kullanıma sunulan Reels, Tiktok’a benzer özellikler taşımasıyla tartışma yarattı. Titok’un sahibi olan ByteDance, Instagram Reels sebebiyle Facebook’a intihai davası açtı. Instagram ise kullanıcıların isteklerine göre şekilleneceği Reels’ın bu yönüyle diğer uygulamalardan ayrıldığını savunuyor. Yeni özelliğin Trump tarafından ABD’de de yasaklanması istenen Tiktok’a sıkı bir rakip olacağa ortada. Kişilerin tercihleri hangi uygulamadan yana olacağı merak konusu. Bakalım Tiktok, Instagram Reels savaşından kim galip çıkacak.