Salgında Modaya İlgi %36 Arttı

Google ve Kantar tarafından yürütülen Smart Shopper araştırması marka, pazarlama ve tüketici stratejilerinin belirlenmesine yardımcı olmak için pandemi sırasındaki alışveriş davranışlarına ışık tutuyor. Araştırmaya göre, Türkiye’de 2019’da %19 olarak gerçekleşen online moda kategorisi satın alımları, 2020’de %55’e çıkarak %36 arttı. Ev/bahçe kategorisinde online satın alma oranı geçen yıl %21 iken bu yıl %42’yi buldu. Elektronik ürünlerdeki online satın alım rakamı ise 2019’da %29’ken 2020 itibarıyla %42’ye çıktı.

Dijital Pazarlamaya Hazırlıksız Yakalananlar Kaybetti

Araştırma, online alışveriş yapan tüketicilerin sayısı arttıkça alıcıların sorun yaşadığı konuların da arttığını gösteriyor. 2019’da Türkiye’deki tüketicilerin %50’si alışveriş yaparken sorunla karşılaşırken 2020’de bu oranın %55 olduğu belirtiliyor. Bu sorunların büyük kısmının ürün bilgisinin yetersizliği, ürün hakkında yeterli yorum bulunmaması veya müşteri destek hattında uzun süre beklenmesi gibi nedenlerden kaynaklandığı belirtiliyor. Araştırma sonuçları, dijital pazarlama stratejisi bulunmayan ve tüketicilerin yoğun talibine hazırlıksız yakalanan e-ticaret sitelerinin müşteri memnuniyeti noktasında yetersiz kaldığını gözler önüne seriyor.

Siz de hızla değişen dijital sektörlere rakiplerinizden önce adapte olup sektörünüzde rekabetin önüne geçmek için bizimle iletişime geçmeyi unutmayın.