Sokağa Çıkma Kısıtlamaları ve Doğru Dijital İletişim

Dijital dünyaya ve sektörlerin dijital gelişimlerine global perspektiften bakan bir ajans olarak şunu söyleyebiliriz ki; Corona virüsün bize öğrettiği ön önemli şeylerden birisi de dijitalin hayatımızda bundan sonrası için daha da önemli bir yer kaplayacağı gerçeği. Bazı markalar dijitali doğru kullanarak kazançlarına yeni bir kalem eklerken diğer markalar fiziksel varlıklarının gücüne güvenerek dijitali arka plana attı. Bu durum bazı şirketleri, pandemi dönemi ve kısıtlamaların olduğu bir ortamda yeniden yapılanma gibi ek mesai gerektiren operasyonlar içerisine sürükledi.

Kimsenin inkar edemeyeceği bu durum, tüm dünyada her geçen gün daha da önemli bir şekilde idrak ediliyor. Ne zaman sona ereceği belli olmayan bu süreçte şirketlere tavsiyemiz; kafalarını kuma gömmek yerine, iletişime doğru tonda devam etmeleri yönünde bir yaklaşım göstermeleri olacak. Doğru iletişim yöntemi ile krizi fırsata çevirmek mümkün. Özellikle son dönemlere baktığımızda, Corona virüsü sebebiyle tüketicilerin dijital tüketiminin arttığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki bu süreçte hangi faaliyetler ile ön plana çıkabilirsiniz şöyle bir özet geçelim;

 

Etkili SEM Pazarlama ile Doğru Hedef Kitlenize Ulaşın

Dijitalin hayatımızda iyice yer edinmeye başlaması ile beraber SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) pazarlama da öne çıkmaya başladı. SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) ister internet üzerinden ya da fiziki ortamda ürün ve hizmetlerini müşterilerine ulaştıran kurumların, internet üzerinde kendi ürün ve hizmetleri ile ilgili arama yapan kişilere, arama yaptıkları anahtar kelimeler ile ilgi çekici başlıklar ve açıklamalarla pazarlama yapmalarını sağlıyor. Tabi bu pazarlamanın doğru yapılmasına da ayrı bir parantez açmak gerekiyor. Doğru ve etkili SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) pazarlama ile özellikle içinde bulunduğumuz bu pandemi dönemi de dahil hedef kitlenize ulaşabilir, ürün ya da hizmetlerinizin tanıtımını yaparak markanızı büyütebilirsiniz. SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) pazarlamanızı en kısa sürede ve en etkili statejiler üzerinde temellen dirmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Kullanıcılara Dokunan Sosyal Medya Kampanyaları Geliştirin

İnsanların evlerinde vakit geçirdikleri bu dönemde onlara dokunan ve sıcak bir iletişim yapmak sizi ön plana çıkararak olumlu marka imajının oluşmasını sağlayacaktır. Örneğin; insanları evde kalmaya teşvik eden, bir sosyal medya kampanyası oluşturabilirsiniz. Bu sayede satışlarınıza ve marka bilinirliğinize olumlu etki edecek parametreleri viral şekilde geliştirme fırsatına da sahip olabilirsiniz. Sosyal medyada iş yükünüzü azaltacak ve ölçümlenebilir başarılı sonuçlara ulaşmak için ise bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Şeffaf ve Samimi Bir İletişim Yürütün

Markanızın veya şirketinizin bu dönemde nasıl bir tutum sergilediğini gösterdiğine dair yürütülecek iletişim fazlarını, uygun platformlar aracılığı ile paylaşarak bir nevi Employer Branding (İşveren Markası) çalışması yaparak hedef kitlenizi bilgilendirebilirsiniz. Şirketiniz virüsten korumak için hangi adımları atıyor, çalışanlar / fabrika işçileri için ne gibi önlemler alındı, ürün tedariğiyle ilgili sorunlar nasıl aşılıyor vb. konularda sosyal medya kanalları üzerinden gelen soruları özenle yanıtlayarak, kurumunuza dair güven sağlayabilirsiniz.

 

Değişen Tüketici Alışkanlıklarını Analiz Edip, Hızlı Aksiyon Alın

Stratejinizi değişen tüketici davranışlarına göre revize edebilirsiniz. Bu virüs olayları bize gösterdi ki dijitale olan ihtiyaç giderek arttı ve online alışveriş alışkanlığı tüm kesimde yaygınlaşarak popüler hale geldi. Siz de geleneksek pazarlama yöntemlerini bir kenara bırakarak dijitale entegre olabilir ve markanızın satış / etkileşim rakamlarını yükseltebilirsiniz.

Web Sitenizi Gözden Geçirin

Web sitemizin bizim vitrinlerimizden birisi olduğu aşikar; web sitenizdeki içerikleri gözden geçirmek, yeni fikirleri / projeleri değerlendirmek için “şimdi” en doğru zaman olduğunu söyleyebiliriz. Bir iş listesi oluşturun ve adım adım ekibimiz ile bunu hayata geçirin. Dijitalin hızla değişen dinamiklerini anlamak ve buna adapte olarak markanızı geleceğe taşımak için bizimle işbirliği yapabilirsiniz. Publi Citi Agency ile iletişime geçmeyi unutmayın.